SIRKULASYON KLAPESI TAMIRI

IC SIRKULASYON KLAPESI TAMIRI

ARIZAYA SON VERECEK DEVRENIN EN UCUZ VE HESAPLI HALi OPEL UTANSIN :D

http://www.emreelektronik.com.tr/market/33-entegreli-zaman-gecikmeli-duran-devre.html

Burdan temin edemeyenler google da ayni isimle arayip temin yoluna gidebilirler, yada benim gibi parcalari istanbuldan selanik pasajindan temin edebilirler. Eli cok az havya tutan arkadaslar icin 15 dk lik istir. Eger toplayamam derseniz pasajda 12 tl ye yapilmisida var.
Yukaridaki devreyi 3 - 4sn olarak ayarlayip, ayaklari motora gelen + uca baglayarak devreyi kuruyoruz. 10 tl maliyet ile herkesin yapabilecegi bir islem haline geldi. Bende yuksek akim rolesi var. O sayede hatasiz kullanyorum ancak buda bir yontemdir. Yapacaklara kolay gelsin.

Tabii bu islemden once asagidakileri tamamlamak onemli once calisir duruma getirip sonra arizayi gidermek mantikli olur

Onceliikle aracinda asiri derece cam bugulanmasi sorunlari yasayanlar... Bunun sebepleri:
1.) Aracin icine bir sebeple su girmesi.
2.) Silikon bazli parlaticilarin kullanilmasi.
3.) Kalarifer sisteminin ic hava sirkilasyon tarafinda kalmasi

Benim ilk iki madde ile ilgili sorunum yoktu cunku kesinlikle parlatici kullanmadim aracimda 5 yillik siurecte, su girmesi ise kesinlikle yok... Olay kesinlikle son medde idi,

1. ASAMA
Ilk olrak torpidoyu soktum... 4 adet torx 20 civtasi var...



Torpidonun vidalarini sokunca torpido lambasinin soketi var ona dikkat edelim, onu sokmeden torpidyu disariya almayin...

2. ASAMA
Simdik yukaridaki resimde havalandirma fani gozukuyor, bu fana ait toplam 5 adet vida var. 5.5 luk lokma ve circir ile cok rahat sokuyoruz. resimde gozukuyor.
Daha sonra asagidaki resimdeki parcalari sokuyoruz... silecekler ve sileceklerin altindaki siyah trimi sokuyoruz...



Buyuk siyah trimi tutan 5 adet tirnakli dubel var bunlarin tepelerindeki tirnaklari kiriyoruz, yenilerini servisten bulabilirsiniz.
3. ASAMA
Sileceklerin altindaki plastigi sokunce karsimiza asagidaki resimdeki parca cikacak, bu plastik parcayi 4 adet torx20 civata tutuyor bunlari sokuyoruz.



Plastik parcayi buradan aliyoruz ve karsimiza bir adet 5.5 luk lokma ile sokulecek bir civata cikiyor bi klapenin braketini tutan son civata oluyor, sokup aliyoruz. Resim asagida.



Yukaridaki resimdede goruldugu uzere klape disaridan hava almayi kapatmis ve hava surekli iceriden aliniyor bundan dolayi iceride asiri bir bugulanma olusuyor.
4. ASAMA
Son vidanin sokumunden sonra, bu braketi motro tarafindan disari alacagiz, zaten son vidaninda sokulmesi ile birlikte motor hemen asagi dogru dusuyor. Braketi sokmek icin TPMS olan aracalar, TPMS beynini disari almali.



5. ASAMA
Hatanin tesbiti yapiliyor, goruldugu uzere parcanin kirildigi belli, kirilmaktan ote resmen parcalanmis. Klapenin motorun dislisine giren parcasi kirilmis, bundan dolayi motor klapeyi ne acabiliyor nede kapatabiliyor.



Hasarin olusma sebebini arastirdigimda opelin kornik bir sorunu oldugu ortaya cikti, ben oplein genel merkezine bunu mail yoluyla bildirdim. Anladigim kadari ile araci sifir km aldiniz ve ic sirkilasyon dugmesine 2 defa basti iseniz bu parcaniz kirilmistir. Camlari bugu yapmayanlar, klapeniz havayi disaridan alacak sekilde kirilmistir, bugu yapanlar ise bilsinlerki klape iceriden alacak sekilde askida kalmistir.


6. ASAMA Bu asamda artik onarima gectik, Ilk olarak klapenin diger ucana baktik ve gorduk ki klape iki ucuda ayni sekilde diazyn edilmis, bu iyi haberdi. Diger ucu motor kismina girecek sekilde modifiye etmeye basladim, ilk olrak motorun fiseginin tirnaginin girecegi deligi aciyoruz, resimde goruluyor.
Tirnak deiligi soyle oluyor bittginde...
Bunuda yaptiktan sonra sanayi sitesindeki bir tornaciya gittik, usta ne yapmak istedigimi pek anlamadi ama 10 dk lik is icin 1 saat ne yapmasi gerektigi anlattim, sonunda anlayabildi ve asagidaki yusuk yapildi. Bu yusuk 2cm boyunda, 0.8 cm ic capi, 1 cm dis capi var. Bu yusuk az once actigimiz tirnagin tarafindaki kalpe ucuna takildi resimde gozukuyor.
Tabii bu yusuk toplmda dis capi 2 mm buyuttugu icin, braket uzerindeki delik matkap kullanilarak 2 mm buyutuldu. Bu sayede klpanin braket icindeki hareketi rahatlatti. Yine bu asama icerisinde kirik olan tarafin onarimi yapildi bunun icin kirik parca kil testeresi kullanilarak komple kesildi. Matkap kullanilarak, merkezine 3mm lik delik acildi buna kilavuz salinarak ters dis acildi, ve kirik parcaya tornada uygun vida yapildi. Asagidaki resimler...
7. ASAMA Test asamasi videosu var... Sondaki mavi parcaya takilmayin babam bir sey deniyordu kullanilmadi hic bir yerde...
8. ASAMA

Montaj... Yaptiklarimizi tersten yaparak montaj ediyoruz. Sunu soyleyebilirim tum opeller bu sistem kullaniliyor ve imzami atarim bu konuda tum opellerde bu klape kiriktir, cunku klapenin calisma sekli yanlis.
Motor toplamda 10 sn calisiyor, ancak calismasi gerekli sure sadece 1.85 sn yani greksiz yere 8 sn biraz daha fazla calisiyor, buda klapenin plastigini zorluyor ve kirilmasina sebep oluyor.
En son test videsunu ekliyecem birazdan.

 Webasto sayfamız hazır !!! https://sukru52.blogspot.com/p/vectra-c-quickheat.html Vectra C Webasto nasıl yapılır ? Opel Webasto nasıl kulla...